Jumpa Ali lagi :')

by - August 07, 2011


6 Ogos - Sabtu



Hari tu aku dengan Rara dah plan nak tengok Ali lagi lepas dapat berita dari Atia yang Ali dah boleh bercakap and Ali nak jumpa kitorang :)

Time nak pergi rumah Ali, aku agak kecewa sikit sebab DIA tinggalkan aku macam tu je. DIA terus pergi rumah Ali, tak tunggu aku dulu. Kalau nak ikutkan keadaan, memang aku nak balik rumah terus. Tapi aku fikir Ali je, aku tetap keluar.

Aku sampai kat rumah Ali agak lewat sikit pasal jalan jam =,= dah sampai je aku tengok Ameyra tengah suapkan Ali makan bubur and Shasha tolong suapkan susu. Lepas tu diorang bagitau Ali yang aku dah sampai. Ali bagi salam, then salam tangan dia and dia cium tangan aku. Agak terkejut juga sebab sebelum ni dia tak pernah salam aku.

Aku tengok keadaan Ali time tu aku rasa happy sebab keadaan dia tak macam sebelum ni aku tengok. Sebelum ni aku tengok Ali, ya Allah. Punya la kurus! Sekarang ni alhamdulillah sebab badan dia dah berisi sikit. Rara cakap yang Ali makan banyak dah. Mula-2 dia makan nasi goreng, lepas tu makan bubur. Memang berselera sangat aku tengok Ali makan. Semua cakap Ali gemuk, lepas tu Ali macam marah / merajuk. Ali cakap "Ali tak gemuk la". Hahaa! Comel k. Dulu dia selalu cakap aku dengan Rara gemuk, sekarang ni hamek kau! Hahaa! xD

Tiba-2 Rara cakap "dengar tau".
Rara : Sape Rara?
Ali : Kawan
Rara : Sape Diana?
Ali : Kakak

Agak tersentak la sebab dia tak ingat yang Rara tu GF dia dan agak tersentak sekali lagi sebab dia still mengaku aku ni kakak dia. Sebenarnya sebelum dia accident tu, aku dengan Ali bergaduh and terus tak contact. Takde istilah kakak atau adik. But even aku gaduh dengan dia, aku still anggap dia macam adik aku. Pada pandangan kitorang, Ali lupa benda yang baru jadi sebelum dia accident.

Hope dia boleh ingat semua lepas ni :)


Bye! :)

You May Also Like

8 comments

  1. ak ingat entry panjang . ayam =.= HAHA . mesti comelkan ali time ni. HAHA :P

    ReplyDelete
  2. hm..ade jugak my fren yang eksiden n ilang ingatan...mase melawat die,mmg die tak tau sape..tk knl..tunjuk gbr kawan2 mase study dlu pun die tak knl.even die penah study pun die tak ingt...x lama lepas tu ingtn die okei...amik masa jugak la..

    ReplyDelete
  3. ceday..moga cepat sembuh ali..huhu..hye kakak diana=)

    ReplyDelete
  4. CP : Haha. Panjang la tuuu! Letih menaipnya. Hahaa! Ali memang comel ;p

    ReplyDelete
  5. CM : Hm, harap2 dia boleh ingat la lepas ni walaupun ambil masa yang panjang

    ReplyDelete