Kenapa perlu pilih Susu Nufael

by - October 05, 2018


Assalamualaikum 🤗



Apa itu susu NUFAEL?
Seperti yg saya ada bagthu susu kambing NUFAEL ni terdapat beberapa nutrisi. Susu kambing Nufael adalah salah satu susu yg banyak mengandungi nutrisi bermanfaat diantaranya ialah kalsium , zat besi , protein , fospor , laktosa , nitrogen dan vitamin yg terdapat dalam susu kambing nufael ini.
Setiap susu ada kelebihan masing-masing, cuma adakah susu lain betul-betul asli? Maksud asli disini ialah kandungan 100% susu kambing tanpa campuran susu lembu, susu soya dan sebagainya dan mengaburi mata pengguna dengan nama susu kambing sedangkan peratus susu kambingnya sekadar ada sahaja.
Ini ialah kelebihan susu kambing Nufael kandungannya 100% asli adalah sangat sesuai diamalkan seisi keluarga bukan sahaja sesuai DIMINUM, tetapi di AMALKAN, makna amal disini khasiatnya untuk tenaga, tulang, minda, susu badan, ibu mengandung, tumbesaran anak, pemikiran anti penuaan.
Susu Kambing NUFAEL SUPERMILK adalah ianya SESUAI di amalkan semua peringkat umur dan boleh merawat pelbagai penyakit jika amalkan susu kambing.




Kenapa kena pilih susu kambing NUFAEL berbanding susu lembu biasa diluar ?
Susu kambing NUFAEL diperbuat 100% tanpa bahan pengawet dan susu kambing yg asli tanpa ditambah gula langsung, Susu kambing kaya dengan protein, enzim dan vitamin A. Mengandungi faktor anti-antritis (inflamasi sendi) dan anti barah. Diperakui oleh pakar-pakar kesihatan bahawa susu kambing boleh mengubati demam kuning, penyakit kulit, gastrik, lelah (asma), insomnia dan ulser.

Walaupun susu kambing ini hanya 2% dari semua susu yang dihasilkan di seluruh dunia, ianya lebih murah untuk diproses, kerana ia tidak perlu menjalani proses penyeragaman (homogenization), iaitu satu proses pengasingkan molekul lemak dari susu asal. Memandangkan susu kambing mempunyai kadar nutrisi yang lebih padat berbanding susu lembu, anda akan menerima khasiat yang lebih banyak jika meminum susu kambing, walaupun anda minum kedua-duanya dengan kuantiti yang sama.

Satu cawan susu kambing dapat membekalkan 40% keperluan harian kalsium, 20% keperluan vitamin B dan kandungan potassium serta phosphorous yang banyak pada susu kambing.


Jenis Jenis susu di pasaran;

Susu berasakan lembu
jika bayi tidak alah susu lembu, boleh amalkan tetapi elakan utk kurang umur 1 tahun kerana kurang zat besi dan vitamin c ( tpi ada yang dah tinggi )

Susu formula dihidrolisis 
“Direka khas” utk yg ada msalah alahan susu lembu, protein dalam susu lembu yang sebabkan alahan kerana kandungan tinggi. Sukar hadam laktosa dalam protein. Berasakan susu lembu tapi di hidrolisis utk kurangkan protein bebaskan laktosa untuk mudah dihadam.

Susu berasaskan soya
Diperbuat daripada kacang soya, ditambah mineral, vitamin dan nutrein, , dierikan selepas nasihat doktor, berisiko rosak kan gigi bayi dalam jangka masa kerana ada sirap glukosa.

Susu kambing
Susu kedua terbaik selepas susu ibu, amalkan susu kambing Nufael anda akan lihat kesannya yang luar biasa. Fattah Anas, duta produk susu Nufael juga mengamalkannya dan tukar daripada susu FM ke Nufael setiap hari.



Berikut ada lagi senarai susu di pasaran.


1. SUSU SEGAR ( ORGANIK )
- Ianya susu yang belum diproses. Boleh beli terus di kampung, pendalaman, terus datang dari lembu atau kambing. Walaupun ianya dikatakan segar, tetapi menurut  CDC AMERIKA, ianya tinggi kuman jika tidak dipasteruskan.

2. SUSU PASTEUR ( rak sejuk )
- Daripada louis pasteur  menggunakan elemen panas 72celcios. Untuk buang bakteria patogen untuk buang tuberklosiri, demam tipoid, difteria. Menurut USDFA walaupun dikatakan tidak berkhasiat kerana sudah melalui proses pasteur, tetapi ianya selamat diminum daripada yang segar. Bila dipasteruskan ianya jangka hayat pendek sebab itu dalam peti ais utk kurangkan aktifnya kuman patogen yang tinggal.

3. Susu segar UHT Ultra High Temperature ( rak biasa )
- Susu ultra tinggi dalam 135 darjah celsious, untuk bunuh spora dan mikroorganisma dalam susu. 1-2 saat sahaja gunakan stim dan disejukkan dengan cepat. Dan dibungkus  secara aseptik dalam bekas yang sudah disteril, Didebatkan kerana boleh tahan sehingga 5-6 bulan dan tidak disejukkan. Ianya selamat diminum tapi kurang khasiat daripada pasteurs.

4. Recombine milk SUSU UHT
- Susu import dibawa dalam bentuk pepejal atau serbuk, diproses di Malaysia dngan bahan perisa sebelum di pasteur kan.

5. SKIMMILK
- Susu tidak ada lemak.

6. Susu rendah lemak
- Susu macam skim tapi lebih 1.5% je lemak. Ianya UHT atau recombined milk.

7. SUSU Tepung penuh krim
- Kandungan air dikeluarkan, dijadikan serbuk, diglongkan susu campuran semula, diperbanyakan lemak untuk rasa sedap.

8. Susu Isian
- Susu yang dah dikeluarkan lemak dan ganti dengan tumbuhan lemak. Atau minyak.

9. SUSU SEJAT
- Disejatkan agar lebih pekat dari segi nutrisi. Agar mudah dismpan seperti pada zaman dulu.

10. Krimer bukan tenusu
- 100% lemak tumbuhan.

11. SUSU NUFAEL
- Iaitu Susu berasaskan susu kambing yang sangat sihat tanpa perlu melalui pelbagai proses seperti susu di atas dan sesuai untuk selesaikan masalah anak anda yang kembung, sembelit, cirit birit, elak ibu hamil dapat anak kuning, elak ibu berpantang sembelit, beri fokus belajar kepada anak, beri tenaga extra suami, ganti susu formula ke susu nufael untuk yang wean off daripada susu badan, kerana Papa Fattah Anas sendiri amalkan Nufael untuk Fattah setiap hari dan tidak minum langsung SUSU FORMULA selepas amalkan Nufael.




Facebook page : Nufael Susu Kambing HQ
Instagram founder : Anyspaloma
Instagram Nufael HQ : NufaelsusukambingHQ
Talian hotline /pertanyaan : 0168404932
Alamat HQ : No 9 , Jalan Keluli , AK7/AK , Seksyen 7 ,
40000 Shah Alam , Selangor Darul Ehsan

You May Also Like

2 comments