Drama adaptasi novel

Tuan Rumah Pembantu Rumah Full Episode

August 14, 2014


Assalamualaikum! ♥



Sinopsis Tuan Rumah Pembantu Rumah
“Saya tak ada alasan. Saya tak boleh nak elak. Dah saya rasa macam tu, nak buat macam mana. Awak ingat, hati manusia ni boleh dikawal ke? Ada remote control untuk on, off... Hmm?”

Kata orang, jangan terlampau membenci, nanti akhirnya cinta yang akan diperolehi. Jangan terlampau percaya, nanti merana jiwa.

Sungguh Emir Jihan tidak mengerti, mengapa daripada usikan boleh lahirnya satu rasa yang cukup pelik dalam hatinya. Kenapa sebelum itu, dia tidak pernah rasakan perasaan yang sehebat itu menampar dadanya? Dia jadi bertambah haru jika sehari tidak melihat wajah itu menjadi merah menyala.

Intan Asha Areen, entah dari mana datangnya. Identiti gadis itu langsung tidak diketahui. Hanya yang pasti, dia maid baru dalam vila keluarga Emir Jihan. Dia membawa gayanya tersendiri, mampu menarik hati semua penghuni vila.

Ada rasa yang berbeza timbul dalam diri Emir Jihan dan Intan Asha Areen. Tapi, apa? Adakah rasa itu boleh dipanggil cinta? Kedua-duanya bingung untuk merungkaikannya. Apa yang pasti, kedua-duanya dalam usaha untuk mengerti. Namun, mampukan ia dimengertikan dengan munculnya Taufeeq Badree dan Hanni? Juga krisis identiti Indrian Dani yang mencurigakan.

Akan bersatukah rasa yang bermain di hati Emir Jihan dan Intan Asha Areen? Akan mengertikah mereka berdua dengan perasaan masing-masing? Siapa pula Taufeeq Badri dan Hanni? Krisis identiti Indrian Dani akan dirungkaikah? Adakah tuan rumah dan pembantu rumah bisa mengangkat bendera putih dan mengumumkan kedamaian serta menrungkai semua yang terjadi?



Judul : Tuan Rumah Pembantu Rumah
Genre : Komedi, Romantik
Siaran : Setiap hari Sabtu dan Ahad
Waktu  : 6.00 - 6.30 petang
Saluran : Slot Dramady TV3
Penulis Novel : Orkid Edyliyne
Terbitan : JS Pictures Sdn Bhd
Pelakon : Zoey Rahman, Nad Zainal, Hisham Hamid, Ramona Zamzam, Syafiq Kyle, Afzan Rahman, Hilal Azman, Aleza Shadan, Nonny Nadirah , Sofea Shaheera, Emma Akma, Zazky Baginda, Ema Bibi Azman, Manan Sulaiman, Eddie Jufri


Tuan Rumah Pembantu Rumah Full Episode
Episod 1    Episod 2     Episod 3    Episod 4    Episod 5    Episod 6  
Episod 7   Episod 8    Episod 9    Episod 10  Episod 11  Episod 12
Episod 13   Episod 14   Episod 15   Episod 16   Episod 17   Episod 18
Episod 19  Episod 20  Episod 21  Episod 22  Episod 23   Episod 24

You Might Also Like

1 comments

  1. tak berpeluang nak baca novel tu lagi..cuma tgk cerita kat tv3 je..

    ReplyDelete