Review Novel: Suamiku Vampire

by - April 14, 2013


Assalamualaikum,


Sinopsis
“Danish Aniq, siapa tak kenal dia? Sejak zaman sekolah rendah lagi dia digelar vampire disebabkan personalitinya yang erotik. Waktu siang, wajahnya pucat bagaikan tak cukup darah, tapi bila malam menjelma, dia seperti makhluk yang baru mendapat kuasa luar biasa.”
Itulah yang sering diperkatakan mengenai Danish. Namun, apa yang diperkatakan, sedikit pun tidak mengganggu kehidupan Lidya yang baru berpindah di kawasan itu. Baginya, apa pun kata-kata orang tentang Danish, apa dia kisah. Sikit pun tak ada kaitan dengan dirinya.
Pertemuan kali pertama dengan Lidya, telah melahirkan rasa cinta di hati Danish. Danish berusaha mendekati Lidya. Namun, usahanya sentiasa menemui jalan buntu. Saat itu, dia mula memasang agenda. Agenda yang pasti akan membuatkan Lidya hadir di hadapannya.
Dalam bijak Danish mengatur agenda. Tidak diduga agenda yang diaturnya menjadi satu kejadian yang tidak diingini. Lidya yang telah bertakhta dalam hati, terus hilang sebelum sempat dicuri hatinya. Namun, Lidya tetap di ingatan Danish. Lidya haknya.
Takdir Allah, siapa yang dapat melawan. Jodoh dan pertemuan itu telah ditakdirkan. Danish dan Lidya ditakdirkan bersama. Walaupun Lidya bagaikan orang baru, Danish tetap mahukannya. Lidya juga berusaha dalam menjalinkan hubungan dan ikatan bersama Danish. Ada bahagia yang sudah bercambah. Namun, kebahagiaan yang baru mereka kecapi tidak berpanjangan. Ada satu rahsia yang telah terbongkar. Perasaan benci mula bercambah dalam diri Lidya untuk Danish.
Kejadian apakah yang dialami Lidya dan Danish? Apakah yang menyebabkan Danish mengatakan Lidya haknya? Rahsia apa yang telah terbongkar dan menyebabkan Lidya membenci Danish? Dapatkah mereka mempertahankan rumah tangga yang baru dibina? Dan, betul ke apa yang dikata orang selama ini? Danish itu manusia atau vampire?

FD berminat nak baca novel ni sebab tajuk dia ada perkataan vampire. FD suka vampire, tak tahu kenapa. Suka darah, maybe? :p okay, stop mengarut.
Novel, jalan cerita macam biasa. Benci, sayang, dugaan masa kahwin dan kemudian happy ending. Dalam novel Suamiku Vampire, Lydia dengan Danish kenal dari zaman sekolah. Lepas tu Lydia accident lepas jumpa Danish dan Lydia hilang ingatan. Lydia langsung tak ingat apa yang jadi sebelum dia accident. Lepas 5 atau 7 tahun, Lydia jumpa Danish semula dan diorang ditakdirkan bersama. Lepas beberapa hari diorang kahwin, ingatan Lydia pulih semula. Lydia ingat semua perkara, termasuk apa yang terjadi sebelum Lydia accident dan hilang ingatan.
Apa yang jadi? Korang beli lah novel ni. Seriously best sangat! Walaupun Lydia ego, Danish tetap sabar layan isteri dia. Usaha Danish tak sia-sia. Danish romantik sangat! Untung Lydia Alya dapat suami macam Danish Aniq. Tapi sayang, cerita novel ni macam cerita dongeng. Kalau watak novel betul-betul wujud, indahnya dunia! :D

You May Also Like

29 comments

  1. my bf da baca!dia ckp best jugak..haha dia yg baca dlu b4 sye adoi..hit me back k
    http://zheyyrafantasylife.blogspot.com/2013/04/kau-pemilik-hati.html

    ReplyDelete
  2. memang menarik tajuk tu sebab ada vampire bagai..tapi blurb tu biasa2 je.. -.-

    ReplyDelete
  3. Adeh! Suamiku Vampire?? VAMPIRE?? az suke vampire, malah obses ngn vampire, walaupun x wujud pon, tp ntah x tau knp.. bce sinopsis tu, xpuas bce.. nk tau ape ending dy.. nnt nk g cri la novel ni.

    ReplyDelete
  4. wahhh..mcm best ja novel ni.sy pn ska bca novel yg tema vampire.hehe.x tau la awat yg dok suka sgt ^^,

    ReplyDelete
  5. wah suamiku vampire...ahaks...apakah...adakah Twilight?

    ReplyDelete
  6. macam best lahh . nak cari lah novel ni :)

    ReplyDelete
  7. Jalan cerita cliche sangat tapi tajuk cerita macam best :)

    ReplyDelete
  8. eh.. bestnya.. nanti kalau saya ada duit, saya mahu beli novel.. hehe.. kalaulah.. :))

    ReplyDelete
  9. wow!! tajuk je dah menyeramkan. hehehe

    ReplyDelete
  10. @ezyra daniel; haha bf suka novel juga ek? terbaik!

    ReplyDelete
  11. @Nurul 'Aiziz; hehe sama lah kita, suka vampire ^^ beli beli, memang best :D

    ReplyDelete
  12. @Farah Waheda Wahid; hehe bukan Twilight. manusia serupa vampire je

    ReplyDelete
  13. @Dianaa

    sinopsis or jalan cerita dia.. :)

    ReplyDelete
  14. @Dianaa


    oh ok..cuba tengok sini :)


    https://www.google.com.my/search?q=blurb+meaning&aq=f&oq=blurb+meaning&aqs=chrome.0.57.7393j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=blurb&tbs=dfn:1&tbo=u&sa=X&psj=1&psj=1&ei=uNlrUdayBaqeiAfXo4H4Aw&ved=0CDAQkQ4&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45175338,d.aGc&fp=cd0393144bf5af90&biw=1137&bih=523

    ReplyDelete
  15. @miss fifi; okay, faham dah. hehe sory ea. hm FD cuma review gitu je lah. kalau cite sampai habis, takde pula yg nak beli novel kang sbb tau ending mcm mana :D

    ReplyDelete
  16. @Dianaa betul tu.. couldn't agree more :D

    ReplyDelete
  17. Sama ! Saya pon suka VAMPIRE :D Nak belilah novel ni nanti sebab cover ada muka Robert Pattinson ! Hehe :D #PeminatTwilight

    ReplyDelete