AWAS! Cara Rompakan Terbaru Di Stesen Minyak

March 05, 2013 Fatin Diana 14 Comments


Assalamualaikum,


Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai.

Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai. Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu.

Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa.

Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita .. Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam.

Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka. Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka, Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua.

Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam. Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma! Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam! Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia !

Jadikan amalan :

  1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta sebentar.
  2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.
  3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam


You Might Also Like

14 comments:

NUR HAFIZAH said...

terima kasih share . risau pulak tengok ibu kerja malam :(

syazri95 said...

menakutkan betul..tengs for the info.. :)

hazwan hairy said...

skrg i bhya tau..org tgh rmai pun leh jd...

ya Allah bahayanyaa kak . thanks sharing . sekarang ni macam2 boleh jadi

mmg bahaya dah zaman skang ni. kat mana2 pun ada bahayanya. kena berhati2 je la. x kira lelaki or perempuan

eee . takut betol laa sekarang ni . kene double2 berhati hati .

Takut2..

I am syerahh said...

seriously takot . seram pun ada dengar . thanks for the info FD :)

memang even nak isi minyak pun, kereta saya lock... better be safe than sorry kan?

thanks for sharing dear...great piece of info...

Nurin Aqilah said...

thanks for the information kak ^^

Amer Amirah said...

Tq For Sharee :) ^^

Sally Yatiey said...

Thanks for the info, FD :D
Kena berhati2 terutamanya perempuan :)

Pernah dgr cerita dorg msuk msa isi myk...tpi xtaw plak smpai nk potong potong wanita bagai....

Aisha Fauzi said...

Ya Allah takutnya. Macam-2 kes zaman sekarang ni :(