Movie

Review movie: Istanbul Aku Datang

December 02, 2012


Assalamualaikum,


Sinopsis filem Istanbul Aku Datang:
 menceritakan tentang kehidupan seorg gadis yang penuh kesungguhan dan percaya akan takdir cintanya, Dian lakonan Lisa Surihani yang sanggup terbang ke Istanbul untuk berada dekat kepada kekasih hatinya, Farouk lakonan Tomok yang juga pelajar jurusan kedoktoran di universiti di sana.
Dalam diam, niat Dian yang juga seorang penulis blog mengimpikan sebuah kebahagiaan dan keputusan yang akan mengundang seribu senyuman kepadanya, kononnya Farouk akan nampak kesungguhannya dan mengambil keputusan untuk berkahwin dengannya.
Namun bagai kata pujangga dan pemahaman realistik yang kita tidak mampu mengubah takdir atau meneka apa yang sudah disuratkan kepada kita, segala impian dan objektif Dian itu semuanya tidak mengikut apa yang difikirkan.
Dian bagai merentasi sebuah pengalaman berbeza yang akhirnya menemukannya pula dengan seorang lagi lelaki juga pelukis, Harris lakonan Beto.
Pertemuan mereka yang awalnya memberikan ketegangan dan konflik bagaimanapun akhirnya memberikan satu keserasian. Dian tidak sedar yang kini dirinya berdepan kemelut kekasihnya, Farouk yang cemburu dan Harris yang mula mencerminkan sebuah kebahagiaan.
Dian keliru namun semua yang berlaku hanya mematangkannya dan memberikannya ruang untuk membuat keputusan terbaik untuk dirinya sendiri.

>>Tonton Istanbul Aku Datang secara online<<


Best gila cerita ni!
Kalau lah dapat lelaki macam Beto Kusyairi kan best :3

You Might Also Like

6 comments

  1. bestkan citer nih..arituh g tengok penuh panggung..hehe

    ReplyDelete
  2. as salam

    wahh beto dah jadi rebutan sekarang ni..leh tak ganti aaron tu:)

    ReplyDelete
  3. @Tihara; erk, susah tu. haha. tak tahu nak pilih mana nanti

    ReplyDelete
  4. nak tengok jugak cita nih..
    isk isk iskkk

    ReplyDelete
  5. @a i m z; jom! :D hehe klik je kat tajuk filem tu

    ReplyDelete