Tips tingkatkan traffic blog #biasa-2 je

by - November 13, 2012


Assalamualaikum,


Tengah malam tadi aku ada buat entri TRAFFIC HARI INI, ramai juga blogger yang bagi komen kat entri tu. Terima kasih :)

Dan ada yang minta bagi tips.
Klik gambar kat atas untuk ke blog Zulhilmi Tempoyak.


Erk, nak tips ye? Hihi. Takpe, aku share mana yang aku tahu je. Maklum lah, aku bukan blogger otai. Cuma baru nak berjinak dengan domain. Hehe.


TIPS TINGKATKAN TRAFIK BLOG

  • Rajin update blog (kalau boleh, update hari-hari. kalau takbole, update seminggu 3 atau 4 kali)
  • Rajin blogwaking (balas jejak blogger yang dah singgah kat blog korang)
  • Rajin join segmen / giveaway / contest (bila penganjur dah buat list, korang boleh blogwalking kat peserta lain)
  • Rajin ping entri kat busuk.org atau group kat facebook
  • Rajin komen entri blogger lain #FENDY PUNYA TIPS



Itu je yang aku buat untuk masa sekarang ni. Korang cuba lah tips ni. Mana tau kalau traffic blog korang akan lebih tinggi dari traffic aku, kan? ;) yang penting kena RAJIN! Tu je :)


Terima kasih

You May Also Like

21 comments

  1. yup!keyword kat sini ialah RAJIN! kalau rajin insyaallah apa yang kita usahakan akan berhasil!

    ReplyDelete
  2. betul tu. yang penting mesti rajin. hihi

    ReplyDelete
  3. @luqman zakaria; yes! ;) kalau tak rajin, memang traffic tak naik la

    ReplyDelete
  4. rajin komen blogeer lain...yeahhh....

    ReplyDelete
  5. hehehe...nice...semua tuu betul belaka.....^^

    ReplyDelete
  6. Terima kasih untuk tips tersebut... Mesti trafik tinggi ni. Hehe

    ReplyDelete
  7. @Hazmin; hehe, takde lah tinggi mana. biasa2 je :) sama-sama

    ReplyDelete
  8. Ini mesti pakar SEO.:-)

    ReplyDelete
  9. @AkuBiomed; takde lah hebat mana. masih nak belajar guna SEO :)

    ReplyDelete
  10. @Hazmin; trafik awak tu lagi tinggi dari FD :)

    ReplyDelete
  11. Tips yang begitu jelas dan mudah dilakukan. InsyaAllah...terima kasih

    ReplyDelete