Review Movie: Sinister

by - November 15, 2012


Assalamualaikum,

Semalam pergi One Utama, tujuan nak tengok wayang. Sebab kat Terengganu kan takde panggung wayang. Agak lame -___-

Tengok dengan adik perempuan aku je. Nak ajak kawan, busy and takde bajet. Kesian aku. Haha. 



Sinopsis: mengisahkan tentang seorang penulis novel kriminal bernama Ellison (Ethan Hawke) yang sedang berusaha untuk mencari idea baru untuk novelnya.
Dia dan keluarganya kemudian pindah ke sebuah rumah yang pernah berlakunya peristiwa pembunuhan. Ellison kemudian menemukan sebuah kotak yang berisi beberapa rakaman video keluarga tersebut ketika berlakunya kejadian pembunuhan itu.
Ellison mulai menyelidik misteri dibalik rumah tersebut dan menemui setiap pembunuhan berkait dengan kejadian mesteri Bughuul. Setelah itu Ellison dapati nyawanya dan keluarganya didalam bahaya.

Untuk sinopsis yang lain: 1 | 2 



Budak-budak yang hilang.



Seram weh tengok muka orang tu.


First aku tengok cerita ni, macam biasa-biasa je. Alaa, omputeh memang suka buat movie thriller yang banyak part mengejut. Seram tak banyak, mengejut yang banyak.
Buat pertama kali aku rasa ending cerita omputeh ni macam tak menarik. Tak tahu kenapa. Maybe sebab masa tengah-tengah tu aku dah dapat agak siapa pembunuh tu sebenarnya.

Tapi memang merepek lah kalau ada "pemakan budak". Seram oi! Sape tak takut kan? Memang lah aku bukan budak, tapi still takut.


Untuk korang yang nak tengok cerita ni, aku rasa tak tahu lah nak cadangkan ke tidak. So far aku rasa 3/5 bintang lah. Ngehehee :3

You May Also Like

4 comments