Pindah #1

May 12, 2012


Assalamualaikum reader,
ergh, akhir-akhir ni letih gila sebab asyik kemas barang nak pindah hujung bulan ni. Haihh, ada adik lelaki pun tak guna. Aku dengan mak je yang banyak buat. Letih woi. Perempuan bukannya kuat mana nak angkat barang berat macam perabot ni.
268490_1995621967785_1160535426_31885626_1316863_n_large
Rabu malam tu dah kemas-kemas kat bilik. Siap keluarkan tilam aku kat ruang tamu. So aku dengan adik aku tidur kat ruang tamu la. Lepas keluarkan tilam, tolong mak keluarkan barang-barang kat dalam katil. Banyak gila barang yang tak pakai. Rasa nak buang, macam rugi. Nak bagi orang, tak tau nak bagi siapa. Haihhh,
Khamis malam pula kawan mak datang sebab nak ambil barang. Kawan mak beli meja makan, meja komputer, meja kopi and sofa. Kelam kabut aku tolong mak clear-kan meja komputer. Mak pula clear-kan meja makan. Letih weh angkat komputer dengan printer, phewww! :O
Malam semalam pula keluarkan semua baju kat almari, lepas tu clear-kan meja solek. Kawan mak yang lagi sorang beli katil, meja solek dan almari aku. Satu set tu weh. Aku juga yang tolong mak angkat kayu katil tu keluar. Lepas tu keluarkan meja solek. Bila nak keluarkan almari je, aku terus minta tolong abah. Gila kau nak angkat almari dua orang je? Perempuan pula tu. Mahu patah almari tu kang.
Tumblr_lwzse5yqxq1qafc06o1_500_large
Memandangkan baju aku belambak kat atas tilam, aku plan nak tidur kat ruang tamu lagi. Lepas tu abah membebel suruh masukkan baju dalam kotak. Aku dah panas dah, aku cakap la "orang letih ah. tunggu la, kang orang buat la. bukannya orang tak buat apa tadi. haihh!". Bunyi macam kurang ajar, kan? Tu la aku. Bila aku penat, lepas tu suruh buat ni, buat tu, memang aku akan jadi macam tu. Sorry abah. Lepas tu aku packing juga baju-baju aku dalam kotak. Sarah pun tolong sama :D thank you Sarah :*

Tumblr_l31n7suulh1qblufho1_500_large
#kalau aku ada bilik sendiri, aku nak bilik macam ni. baru la remaja (Y) hahahaa! xD


Bye!

You Might Also Like

6 comments

  1. wahh
    kalau dapat blik macam gmbr bawah tu
    memg heaven gileee :D
    heee

    ReplyDelete
  2. yeaaaa... ade org tu nk pindah ganu?? makin dekat la dia dgn encik buah hati kan :) hee

    rugi la hari tu x snap gambar sesame.. ni dh nk pindah jauh..

    take care darl <3

    ReplyDelete
  3. @Ieka Luvika; hihi! takde la dekat mana. jauh sejam lebih kot dari rumah.
    hm tu la pasal. nta bila la dpt jumpa lg en. I will :')

    ReplyDelete