One Direction : Zayn Malik

by - March 23, 2012


Mesti ada yang excited nak tau pasal Zayn Malik yang handsome ni kan? ;p

 
Zain Javadd Malik, lebih dikenali sebagai Zayn Malik. Lahir pada 12 Januari 1993, di Hospital St. Luke. Dari West Lane, Baildon, Bradford, England. Anak kepada Tricia, ibu orang Inggeris, dan bapanya British Pakistan bernama Yaser. Zayn mempunyai tiga saudara perempuan Doniya, Waliyha dan Safaa. Zayn membesar di Bowling Timur, yang terletak di selatan pusat bandar Bradford.

Tumblr_m0kpn9w8tc1rr0x3wo1_500_large
*awww, mesti comel kan? muehehee :3
Dulu Zayn sekolah di Lower Fields Primary School in East Bowling dan kemudian ke sekolah Tong High School. Masa Zyan masih lagi kanak-kanak, dia seorang yang hyper active #mesti Zyan ni jenis tak duduk diam masa kecik en? hihi! xD Sampaikan mak Zayn ni letak Zayn dalam kereta sorong walaupun kat dalam rumah.

Tumblr_m0qkif5nlw1rr0x3wo1_500_large
*bagus, hargai peminat
Pada 2010, Zayn pegi uji bakat sebagai calon solo untuk siri ketujuh X Factor. Zayn telah diperhatikan untuk menjadi saraf di Bootcamp, dan apabila dia diberitahu dia terpaksa menari, Zayn memutuskan untuk kekal di belakang pentas, berkesan menjalankan risiko penyingkiran. Cowell perasan Malik hilang dari rutin tarian dan pergi belakang pentas dan meyakinkannya untuk kembali. Di Bootcamp, Zayn gagal untuk melayakkan diri bagi kategori "Boys" dan dimasukkan ke dalam One Direction.

Tumblr_m0pyx4gmd51rr0x3wo1_500_large
*kecik2 lagi dah gatal ek kau ni Zayn? HAHA!
Zayn 'date' dengan peserta X Factor, Rebecca Ferguson, yang menyebabkan kontroversi kerana perbezaan usia enam tahun. Hubungan berakhir selepas 4 bulan bersama. Pada bulan November 2011, Ferguson menyatakan berikut dalam satu temu bual: "Me and Zayn just grew apart. I wish him all the best."


Zayn mempunyai empat tatu, nama datuknya dalam bahasa Arab pada dadanya, tanda Yang Yin di pergelangan tangan kirinya, simbol pada perut dan tanda keamanan pada lengan kanannya.
#err, macam ni ke yg korang kata dia ni Islam? Dia cuma mix sebab ayah dia Pakistan British, or maybe dia non-muslim?


Bye! :)

You May Also Like

3 comments

  1. Zayn Maliikkk <3
    i pun xsure dia Islam ke x ?
    Tapi , dia memang extremely handsome sgt2.. hee~

    ReplyDelete
  2. @Syasya Johan; kan? konpius betul ni. hihi :D yeah, dia sangat handsome :D

    ReplyDelete