Keyword

Keyword #5 : Dosa tak kalau lelaki bertindik?

January 18, 2012


*klik untuk lebih jelas

Ada keyword dosa tak kalau lelaki bertindik? Aku cuba cari jawapan kat encik Google tadi. Ni yang aku jumpa.

Tumblr_lxv6rnp56s1qh18zoo1_500_large
*muka handsome. bila bertindik, terus tak handsome

S: Apakah hukum lelaki menindik telinga atau anggota badannya?

J: Adalah haram bagi lelaki menindik telinganya kerana ia menyerupai kaum wanita. Perbuatan ini dilaknat oleh Allah s.w.t.

Begitu juga adalah haram bagi lelaki atau wanita menindik sebarang anggota badannya dengan tujuan perhiasan kerana ia menyerupai kaum yang tidak percaya pada agama Islam.
Lelaki yang menindik telinganya atau anggota badannya, perlu bertaubat dan menanggalkan segala perhiasan tersebut. Jika tidak, dia belum lagi betul-betul taubat dan tidak layak dia menjadi wali nikah.

Aku dapat info ni kat SINI. Lagi satu korang tengok info kat SINI.

Haa, kepada lelaki Islam yang bertindik kat luar sana. Fikir² kan la ea. HARAM tau bertindik ni! Nanti kesian anak perempuan korang, sebab ayah dia takbole jadi wali nikah. Jangan fikir bertindik nak ikut trend je. Fikir masa depan dulu ;)

You Might Also Like

6 comments