PLKN part 4

by - December 09, 2011


9 & 10 November
Balik je dari bercuti 4 hari tu. Terus ada aktiviti. Yeayy! Yang paling aku suka, FLYING FOX! Yeppie! Memang excited gila nak main flying fox tu. Mula2 tu macam gayat la juga tapi bila dah gerak tu, wohooo! Best gila weh! Rasa macam nak buat dua kali, tapi cikgu tak bagi :'( nak buat double punya, dengan kawan. Mesti best en :D

Ni video yang cikgu buat gaya Superman tu

Berani gila, kan?


11 November
Angah nak balik! :'( Sebabnya dia kena sambung belajar dekat UiTM Dungun, Terengganu. Semuanya nangis2 sebab sayang gila nak berpisah. Seriously dah macam adik beradik sendiri. Time tu cuma Allah je tau betapa sedihnya kitorang time tu. Gambar yang last tu semua muka baru lepas nangis.
Act aku, Wan, Ieja and Mira paling rapat dengan Angah. Kira kitorang ni satu kepala la. Like seriously! Memang kitorang paling rapat dalam dorm. Paling meriah si Angah dengan Wan la. Mulut diorang paling kecoh. Bila Angah takde kat dorm, rasa macam sunyi je. Tak dengar lagi dia membebel :'( aku paling suka bila dia marah, hihi! Satu je yang tak puas hati, Angah ni susah gila nak menangis. And kitorang tak pernah tengok dia nangis langsung!
Lagi satu kenangan yang paling best, time main "jujur atau cabaran". Paling best sebab dia tak pernah ambil jujur. Dia cuma terima cabaran. Macam2 cabaran yang kitorang bagi. Suruh dia lari kat padang kawad, menari chicken dance kat padang kawad, jerit "I love Bravo" kat padang kawad. Nyanyi lagu Negaraku kat dewan makan. Hihi! Serious lawak k. Rindu semua tu :'(


12 November
Time ni ada kempen derma darah. Takde gambar pun sebab busy kacau orang. Hihi! Mula2 tu aku takut nak derma darah. Bagi borang, then orang tu cakap tak payah derma sebab tengah ehem ehem. Hihi. Faham2 je la ea kalau perempuan setiap bulan tu kena apa. So aku selamat! Yeay! Wan tak derma sebab berat badan dia tak cecah 45kg. Mira dengan Ieja tak derma juga kot kalau tak silap aku.


15 November

Masa buat latihan untuk persembahan, memang huru hara! Aku dengan Mira memang dah bengang habis dengan budak perempuan tu. Dia senang2 je bagi arahan suruh buat tu, buat ni. GRR! Memang menyirap habis la en. Time tu Ieja pula takde. Kalau Ieja ada, dah lama perempuan tu kena shoot. Petang hari terakhir latihan tu nasib baik ada yang selamatkan keadaan. Ada Pinky! Dia yang bagi idea nak buat apa.
Malam persembahan tu nasib baik berjalan dengan lancar. Semuanya puas hati. Even kitorang dah buat yang terbaik, kitorang tak menang. Kompeni Delta yang menang. Takbole dinafikan, memang diorang punya persembahan tu best :) Congrate Delta ;)

Ni ada video si Pinky, dia buat silat :)

Macam real je en?


17 November
Game futsal! Dan aku memang tak join game ni. Hihi! Budak2 pun tau yang aku tak aktif bab sukan2 ni. Kembara halangan pun aku tak masuk, bola tampar tak masuk, bola jaring pun tak masuk. Betapa tak minatnya aku dengan sukan ni. Tehee :D oh yeah, semuanya best. Diorang semua makin okay kecuali wirawati Charlie. Aku tak suka! Nak ke aku hentak semua yang main tu. Macam lahanat kau tau?! Orang main futsal tu kena sepak bola. Yang diorang nak bola pun pegi tarik baju orang. Macam bodoh -,- semuanya mengadu benda yang sama. Eeee! Menyirap sial. Last2 Charlie yang menang.


19 November

Khidmat Komuniti lagi. Yeayy! Keluar lagi! Tapi pegi muzium -,- kalau pegi rumah anak yatim, best juga en. Err muzium? Memang aku tak minat la en. Tapi nta macam mana aku bole suka pula jalan2 kat situ. Lagi2 bila tengok video. Kemain khusyuk lagi aku tengok, hihi. Video time nak merdeka. Bapak best doeee! Seriously! Lepas kat muzium, kitorang nak gerak mana nta. Rumah apa Baba nta, aku tak ingat nama dia. Rumah dia best! Klasik! Gambar yang last tu kat rumah dia la, bestttt!


20 November
Acap pula balik! Sama macam Angah, sebab nak sambung belajar kat Poli mana nta. Time tu la aku baru nampak yang budak laki nangis k. Yes! Budak laki nangis sebab kawan diorang nak balik dah. Serious, nampak sangat yang diorang rapat.
Oh yeah, 20 Nov tu hari ahad. So ada lawatan keluarga. Family aku tak dapat datang, so kawan aku yang datang. Kawan masa darjah 6. Nama dia Ariff Azhadd. Punya la lama tak jumpa dia. Jumpa je, bapak ah! Lain gila muka. Hihi. Macam2 kitorang borak. Haa, dia bagi chocolate. Tehee :D


21 November

Time ni ada perlawanan bola sepak antara Malaysia dengan Indon en? Cikgu sikit pun tak marah kalau balik dorm lewat. Sepatutnya balik dorm sebelum pukul 11. Aku dengan kawan2 aku balik awal la. Sebelum pukul 11 dah balik. Dalam pukul 11 lebih time aku dah nak lelap, tiba2 aku dengar orang menjerit. Malaysia gol la tu. Malaysia menang en? ;)


22 & 23 November

Yeay kayak! Hihi! Mula2 tu kena buat water confident. Agak menyirap sikit sebab Jia tarik aku, lepas tu air masuk dalam hidung. Sumpah perit doe -,- Sakit gila hidung aku. Then dia minta maaf, okay. Lepas buat water confident, kitorang minum pagi. Lepas tu buat apa nta nama dia. Hahaa! Aku tak ingat, adoyy.


Then last sekali kayak. Aku kayak dengan Mira. Memang kelam kabut! Hahaa! Kejap ke kiri, kejap ke kanan. Ada video, tapi segan pula nak letak sini. Hahaha!




25 & 26 November

Last sekali, Wirajaya! 2 hari 1 malam kat hutan. Malam tu tak mandi, memang tak selesa. Kat sana ada sungai, tapi takbole nak mandi sebab tak bawa baju lebih :( Komandan pun last minute baru dia bagitau yang kat situ bole mandi.
Hari pertama kat dalam hutan cuma pasang khemah and petang tu cuma separuh orang kena masuk aktiviti. Haa, aku satu khemah dengan Syida and Yaya. Sebenarnya ada dua aktiviti. Untuk petang dengan malam. Aku pilih petang. Petang tu hujan pula, memang sakit hati juga la nak buat aktiviti. Naik turun bukit, memang letih k! Last2 kitorang dapat habuan. Habuan dia gula2. Hahaa! Macam budak2 pun ada. Dah habis aktiviti, kitorang kena buat PT10 sebab terlebih masa. Nasib baik tak buat banyak, hee :D


Sempat lagi ambik gambar :p
Sebelum malam, kitorang kena masak untuk makan malam. Macam2 lauk ada. Kari ayam, kurma ayam, sambal ikan bilis, macam2 la. Kitorang masak lauk yang sedap2 je. Ngehehe :D
Rasa macam takde aktiviti sangat. Petang tu sempat juga aku tidur kejap. Lepas makan malam, lepak2 kejap borak dengan kawan. Lepas tu tidur puas2.Tgh malam tu pula aku kena duty jaga malam. Nasib baik setengah jam je. Aku duty dengan Monica. Sebelum habis masa duty, aku nak pegi cuci muka. Lepas tu nampak sorang kawan aku ni, si Amy. Muka dia kotor gila. Rupa2nya dia kena jadi mangsa accident. Penuh dengan daging and darah kat muka dia. Macam real okay?!





Pagi esok tu pula kemas2 nak balik kem. Rindu gila kat katil! Hihi! But seriously best juga masuk hutan ni walaupun cuma 2 hari.




29 November
Birthday Pinky! Hihi! Time ni memang meriah. Selalunya kalau ada kek, mesti diorang main krim kek tu and tepek kat muka orang. Aku tak pena kena sebelum ni tapi time birthday Pinky, aku kena pula krim tu kat muka. Semuanya keje si Anis. Habis semua orang dia buat. Oh yea, kek si Pinky tu warna pink. Krim pink tu pekat gila! Krim yang kena kat pipi, cuci la macam mana sekali pun. Still warna pink kat pipi. Macam pakai blusher je, hihi.

30 November
Jamuan Bravo! Malam tu sebelum party start, aku dengan Wan jumpa Ayah. Ayah tanya, kenapa ni? Aku cakap la sayang gila nak tinggalkan kem, banyak kenangan oh. Time tu aku dengan Wan dah meleleh. Automatik kot air mata aku keluar. Hm sumpah aku rindu gila kat kem :'(
Haa, kek Bravo serba biru. Time aku nak ambil sepotong kek, tiba2 Ayah datang. Nak tau dia buat apa? Ayah suap aku. Hihi! Segan gila. But seriously malam tu agak sedih sebab bape hari je lagi nak tinggalkan kem :'(


Sedih-sedih pun sempat lagi bergambar youuuu. haha!



You May Also Like

2 comments

  1. oh.. water confident korg wat lps cuti ae?
    ktorang plak wat awal..
    water confident tu merupakan antara aktiviti terawal ktorg..
    yg g hutan tu plak aktiviti last...best gler duk hutan sehari..balik tu jerk, fiq dh prepare utk jadi org awal yg mandi...rimas!!! haaha
    korang main futsal tu kt dalam kem ker? baru buat ae? time ktorg xder dulu... futsal ngan bola tampar pun kat padang lapang belakang dorm perempuan...

    ReplyDelete
  2. @Cikgu Fikri; a'ah, lepas cuti. aktiviti hutan semua last kan :D main futsal kat depan kem tu, apa ntah nama dia. tak ingat. main bola tampar dgn bola sepak memang kat belakang dorm pmpuan :D

    ReplyDelete